Bestilling og retur

Kjøp

Ved bestilling, gjelder avtalen først når EL-on.no har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av nettbutikken vår, uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler, gjør vi deg oppmerksom på at EL-on.no forbeholder seg retten til å korrigere feil, mangler, prisopplysning, leveringstid etc. i etterkant.
Hvis du ikke er fornøyd med EL-on.no sin korrigering eller synes produktinformasjonen er feilaktig, kan du med full rett kansellere din ordre.

Er du ikke myndig (over 18 år), må en foresatt handle for deg.

Pris og betaling

  1. I prisen inngår det 25% moms.
  2. Ved feil eller mangler på bestillingen, kan prisopplysning, leveringstid etc. endres i etterkant, se punkt 1. Kjøp. Dette gjelder også ved vesentlige endringer i valuta, råvarepris eller momssatsen.
  3. Vi i EL-on.no bruker en fast fraktpris, uansett hvor mye du bestiller.
  4. Hos oss betaler du med kort. Vi aksepterer Visa og Mastercard. Du fyller inn kortnummer og kortets utløpstid. Beløpet blir reservert på din konto når bestillingen er blitt registrert. Pengene blir trukket når varen sendes.
    EL-on.no benytter seg av VbV (Verified by Visa). Det er en global sikkerhetsstandard som er utviklet av Visa og Mastercard for betalinger over internett. Overføring av pengene skjer med SSL kryptering. Det innebærer at ingen kan se dine kredittkortopplysninger.
  5. Avtales avbestilling, skjer tilbakebetalingen til det kortet du betalte med ved kjøp i vår nettbutikk. Tilbakebetalingen skjer innen 10 arbeidsdager etter vi har mottatt og godkjent din retur.

Transport og levering

  1. Normal leveringstid er 2 – 5 virkedager på lagervare. Det forekommer visse unntak, som f.eks ved levering til øyer og steder lengst nord i Norge, hvor levering kan ta ytterligere 2 dager. Skulle vi ikke ha varen på lager og den må bestilles fra produsent, vil levering naturlig nok ta lenger tid. Vi vil i såfall holde deg informert om prosessen hele veien. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss erstatningsansvar ved leveringsforsinkelser.
  2. Transportrisikoen står vi i EL-on.no for. Skulle det oppstå skade eller feilforsendelse vil vi kostnadsfritt ta på oss å ordne feilen.
  3. Visse typer varer krever større forsiktighet ved transport og levering enn den service Posten/Bring kan gi. For slike varer benytter vi oss av transportselskapet Schenker. Schenker kjører ikke med sine store biler inn i gården din, slik at vi da vil kreve at du oppgir en firmaadresse du er tilgjengelig på mellom kl. 08 – 16 for mottak og kvittering av din bestilling.
  4. Synlige feil ved levering må meldes fra til transportør på stedet. Ta også kontakt med EL-on.no kundeservice.
  5. Skjulte feil må anmeldes til transportør og EL-on.no kundeservice senest 3 dager etter levering.

Reklamasjon

  1. Synlige feil ved levering må meldes fra til transportør på stedet. Ta også kontakt med EL-on.no kundeservice.
  2. Skjulte feil må anmeldes til transportør og EL-on.no kundeservice senest 3 dager etter levering.
  3. Ved skade på varen er det viktig at dette dokumenteres godt fra deg som kunde. Vi ser helst at du skriver en e-post til EL-on.no post@el-on.no hvor du utdyper problemet. Vi tar så kontakt med deg for å løse problemet. Viktig! Ikke kast varen/produktet. Alle reklamasjoner skal returneres til EL-on.no hvis ikke annet er bekreftet via e-post.
  4. Reparasjon eller sending av ny vare fra leverandør kan ta inntil 4-8 uker.

Garanti

  1. Garantitiden løper i to år fra fakturadato, evt. datostempel og antall garantiår for det spesifikke produkt. Dette gjelder ikke forbruksvarer som lysstoffrør, downlightspærer etc.
  2. Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som oppkommer under garantiperioden. Produktgarantien dekker ikke feil som skyldes feilaktig bruk, feil innstilling, der du har endret på produktets funksjon eller utseende, f.eks. ved ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått skriftlig godkjenning fra EL-on.no først. Produktgarantien dekker heller ikke de tilfellene der du selv har forårsaket skaden.

Angrerett

  1. I følge angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen, uten å oppgi forklaring. For at du skal kunne benytte deg av angreretten er det en forutsetting at produktet er i vesentlig uforandret stand. Dvs. ubrukt, ikke ødelagt, ikke skadet og at det returneres i original emballasje, den også uten skader. Du som kunde står for returfrakten hvis du velger å benytte deg av angreretten.
  2. Ved bruk av angrerett skal du melde fra til kundeservice og returnere bestillingen innen 14 dager, som beskrevet under punkt 7.1. Alle komponenter må være uskadet og følge med i returen hvis angreretten skal gjelde.
  3. Tenk på at du står for transportrisikoen ved returnering av varen. Pakk derfor varen godt inn og bruk original emballasje.
    Send alltid returen som verdipost eller rekommandert post. For at vi lettere skal kunne finne din retur, send oss sporingsnummer du mottar fra posten ved sending. HUSK! Ta godt vare på kvitteringen.
  4. Angreretten gjelder ikke, dersom du har bestilt en vare som produseres for deg på bestilling eller som tilpasses. Dette gjelder varmelister, varmegulv og peiser.

Retur og returskjema

  1. OBS! Retur av varer må alltid avtales med EL-on.no på forhånd. Returrapport skal alltid følge varen.
  2. For at varen skal kunne tas i retur og krediteres må varen være i original stand og sendes i original emballasje/innpakning slik at den kan videreselges som nytt produkt. Ved ødelagt emballasje som gjør videresalg umulig vil varen ikke kunne krediteres. Kjøper/kunde er ansvarlig for at varen er godt pakket for transport.
  3. Hvis annet ikke er avtalt og retur av varer ikke skyldes feil fra EL-on.no side, dekkes fraktkostnader tur/retur av kunde. Ved kreditering er størrelsen på kreditering avhengig av tidsrommet fra bestilling til retur av varen, årsak til retur og eventuelle spesielle avtaler.
  • Varer som er feilsendt av EL-on.no tilbakebetales 100% av EL-on.no.
  • Varer som returneres etter angrefristens utløp, men innen 3 måneder etter kjøp, krediteres med 50% av varens kostnad.
  • Varer som ønskes returnert senere enn 3 månder etter kjøp, tas ikke i retur

Last ned Returskjema

Kontakt

EL-on.no
Grini Næringspark 1
1361 Østerås

Tlf.: 48 28 44 44
E-post: post@el-on.no
Web: www.el-on.no

Personlige opplysninger

Når du legger inn en bestilling hos oss, oppgir du personlige opplysninger som navn, adresse, telefonnummer og personnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling, godkjenner du at vi lagrer og bruker disse personopplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg.

Utskrift

Utskrift fra www.el-on.no er gyldig kun på utskriftsdato.